Az E-manager az e-kereskedelemben
Növekvő e-kereskedelmi piac – növekvő verseny

Új megoldás a dinamikus árazás az e-kereskedelmi piacon. A folyamatosan növekvő tortát egyre több szeletre kell vágni, csak nem mindegy, kinek mekkora szelet jut majd ebből a bizonyos tortából.

Havonta új és új webshopok jelennek míg minden termékkategóriában, és egyre nehezebb tartani a lépést ezekkel. Az új konkurensek számának vég nélküli növekedése könnyen oda vezethet, hogy a régóta piacon lévő e-kereskedők forgalma annyira lecsökken, hogy az már a működésüket is veszélyezteti.

Ebben segít az E-manager, hiszen egy erős, jól működő webáruház az árazási stratégiájának módosításával könnyebben képes túlélni a kíméletlen konkurenciaharcot, ráadásul mindezt pontosan, hiba nélkül, 24 órás felügyelettel – egy szoftver nélkül ez nem sikerülhetne.

Nincs verseny? Növeld a profitod a maximumra!

Lehetsz abban a szerencsés helyzetben, hogy a piacod nem túlzottan kompetitív, a vevőid nem árérzékenyek.

Ilyenkor mihez tudnál kezdeni az E-manager rendszerével?

A válasz egyszerű: növeld a szoftver segítségével a profitod minden egyes termékeden a maximumra! Ha pontosan ismered a piacod, az összes szereplőjét és az összes árat, felfedezed majd, hogy milyen sok terméket árulsz feleslegesen alacsony árakon…

Az E-manager megmutatja azt is, hogy hol emelhetsz az áraidon úgy, hogy még mindig versenyképes legyél. Hozd ki a maximumot a webáruházadból, a tapasztalat azt mutatja, hogy mindenkinél lehet emelni a profitot, te kihagynád?

Az E-manager segít ebben is

Versenytárs árellenőrző és dinamikus árazó szoftver lévén az E-manager segíteni fog neked a következőkben:

  • Segítséget nyújt beazonosítani, kik fő konkurenseid, segít megmutatni a különbséget a szortimentjükben és a piaci helyzetükben

  • Automatizáltan gyűjti a versenytársak árait a megfelelő termékek esetében, összegyűjti és tárolja az ár adatokat, segítve ezzel a megfelelő döntés meghozatalát

  • Figyel a nap 24 órájában, és jelzi, ha egy ár változott a versenytársaidnál, vagy elfogy a készletről – ezek mind nagyon fontos információk lesznek neked

  • A segítségével feltérképezheted, ki hogyan áraz, milyen stratégiát követ – ki akar a legolcsóbb lenni, és ki áraz kifinomultabban

  • Nincsen több túlárazott vagy aláárazott termék, az E-manager mindig pontosan megmutatja, melyik termékednek mi az optimális ára, és a döntés a tiéd, hogyan használod fel ezt az információt

  • Termékeket találhatsz a segítségével, melyek potenciálisan növelhetik a bevételeidet és a profitod

  • A dinamikus árazás segítségével az automatikus árkorrekció egyszerűbbé teszi a munkád

  • Elemzéseket kérhetsz, melyik konkurens melyik terméket és mióta akciózza

  • Megismerheted és megértheted konkurenseid árazási gyakorlatát – milyen gyakorisággal áraznak, milyen módszert használnak ehhez – és ebből tanulhatsz is

  • A versenytársak áraiból következtethetsz a beszállítói ajánlataikra, ez nagy segítség lehet a saját beszállítói tárgyalásaidnál

Az út a hatékony ármegfigyeléshez – az E-manager beállítása

Az E-manager nem csak nyers árazási adatokból áll, ennél sokkal többről van szó – célja, hogy szerves része legyen a napi munkának, amikor fontos árazási döntésekről van szó.

Ahhoz, hogy ezt megtehessük gondosan mérlegelned kell a következő szempontokat:


  • mely oldalakat figyeld:

Vannak, akik a legszélesebb körökben szeretnek mozogni (figyelni szeretnének minden egyes versenytársát a piacon), mások mindössze a legfőbb versenytársaikat figyelik – akikről tudják, hogy piacvezetők.

Az E-manager segítségével a kettő közötti megoldásra is van lehetőség – széleskörű megfigyelése bizonyos márkáknak / más márkáknál, termékeknél pedig csak a legnagyobb vetélytársak megfigyelése, elemzése, persze itt felmerülnek kérdések:

  1. Hány terméket figyeljünk?
  2. A teljes termékkínálatot nézzük? (Valóban ez a legjobb megoldás)
  3. Mely termékek legyenek fókuszban az egyes kategóriágban / brandekben? Hogyan fogjuk tudni figyelni majd, ha egy új kulcstermék kerül a piacra?
  4. Termék összevonás – Hogyan fogja összevetni a termékeit a versenytársaival?

Mivel ez a lépés a fiók elkészítésekor kerül beállításra, ezért ez egy nagyon fontos döntés, ami leginkább a saját tapasztalatod, adataid és iparágad által biztosított adatok minőségén múlik.

Ennek tükrében az alábbi megoldást javasoljuk: automatizálj!

  1. Alkalmazható, ha a termékeinek vannak egyedi azonosítói, amik alapján kereshetőek a vetélytársak weboldalán
  2. Ez költséghatékony megoldás ha nagyon sok terméke van (1000 vagy több) és nem szeretne sok weboldalt figyeltetni
  3. Manuális – ez mindig elérhető
  4. Ezt csinálhatja csapata, vagy akár mi is (ez egy egyszeri szolgáltatás)
  5. Akkor javasoljuk, ha kevesebb számú terméke van (kevesebb, mint 1000) és azokat sok oldalon szeretné figyeltetni
  6. Hibrid – ez a kombinációja a manuális és az automata módnak, gyakorlatilg bármikor alkalmazható
Az árellenőrzések gyakorisága

A legtöbb esetben a napi egyszeri frissítés elegendő, de az olyan iparágakban, ahol nem történnek olyan gyakran árváltozások, akár a heti egyszeri frissítés is elég lehet.

Ellenben a rendkívül kompetitív piacokon, ahol a dinamikus árazás a cél, a napi többszöri ellenőrzés elkerülhetetlen (az E-manager akár napi nyolcszoros ellenőrzést képes végrehajtani).

Az adatok megosztása a megfelelő munkatársakkal

Egy jól működő cégnél más-más szakember / részlegek felel bizonyos termékekért. Emiatt nagyon figyelnünk kell arra, hogy a teljes csapat kapn-e árazási értesítéseket és jelentéseket, hogy megosszthassák a munkát.

Ezt a megosztást az E-manager szoftverénél termékkategória, márka, beszállító vagy ország szerint is el lehet végezni.

Dinamikus árazás az E-manager hatékony segítségével

Az E-manager lehetőséget nyújt rá, hogy egyszerű szabályok alapján azonosíthasd be a termékeket. Az árakat csökkentheted biztonságosan, hogy még versenyképesebbek legyenek (okos csökkentés), vagy emelheted is, ha lehetséges (okos emelés).

A fenti szabályok beállításával akár úgy is dönthetsz, hogy automatizálod az árazást, így az E.manager-t egy dinamikus átárazó szoftverré változtathatod.

Az E-manager a mindennapokban

A sok elérhető szolgáltatás fejtörést okozhat, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a szoftverünkből. De semmi gond, az E-manager moduljai segítségével a felhasználók személyre szabhatóvá tehetik saját igényeiknek megfelelőbben, hogy a legtöbbet kihozzhassák belőle – a legtöbb profitot a legkevesebb munkával.

Ezeket tudjuk javasolni az eddigi felhasználóink tapasztalatának és visszajelzéseinek köszönhetően:

Árfigyelés

– Használd az árváltozásokról szóló email értesítőket a gyors tájékozodás érdekében, így a lehető leggyorsabban reagálhatsz majd. (több tíz ezres cikkszámból álló listáknál ez nem biztos, hogy kellően hatékony lesz, nehéz manuálisan kezelni ekkora mennyiséget)

Atomatizálás

- Állítsd be az automatizál ár mátrix jelentést úgy, hogy az megérkezzen a postaládába egy általad megadott időben. Gondold végig, hogy a teljes ár mátrix jelentést szeretnéd látni, vagy csak azokat a termékeket, amiknek nemrégiben változott az ára.

Priorizálás

- Ismerd fel a legfontosabb márkákat / kategóriákat / versenytárs oldalakat. Ez alapján beállíthatsz különböző modulokat (árdinamika, készletdinamika, saját áraknál olcsóbb termékek listája), hogy megjelenjenek az árazási irányítópultban. Ezzel nagyon sok időt tudsz majd megspórolni, mikor elemzed, ellenőrzöd a legfrissebb árváltozásokat.

Integrálás

- Nyerj időt az átárazásnál – integráld az E-manager-t a saját webshopoddal vagy rendszereddel, hogy direkt vagy indirekt módon, automatikusan árazhasd a termékeid.

Dinamikus árazás

– automatizáld az árváltozásokat egy általad megadott szabályrendszer szerint. A kulcsfontosságú termékek történeti árdiagramjait elemezheted, annak meghatározása érdekében, hogy melyik versenytárs volt az első, aki csökkentette (vagy emelte) az árat. Használd az árváltozás-dinamika adatokat a legfontosabb pillanatok azonosítására (például amikor a versenytársad jobb ajánlatot kapott a gyártótól, ami sok termék árcsökkentését eredményezte). Ezt az információt is felhasználhatod majd arra, hogy újratárgyald a beszerzési áraid beszállítóiddal – és ismét nő a profit.

Ármátrix

- márka vagy kategória szerint szegmentálva gyorsan azonosíthatod a piac alsó / felső végén elhelyezkedő versenytársakat.

E-manager API

- Nagyobb áruházaknál, amelyek több ezres vagy akár több száz ezres cikkszám listával dolgoznak - használd az E-manager API-t annak érdekében, hogy az árképzési adatokat közvetlenül a saját webáruházadba (szoftveredbe ) integrálhasd. Partnereink egy része még egy lépéssel továbbhaladt: a vételár / a kívánt haszonkulcs alapján, és a versenytársak árképzésével együtt (ehhez az adatok az E-manager-ből jönnek) - automatizált árváltozási szabályokat állítottak fel.