Az E-manager az e-kereskedelemben
Növekvő e-kereskedelmi piac – növekvő verseny
Új megoldás a dinamikus árazás az e-kereskedelmi piacon. A folyamatosan növekvő tortát egyre több szeletre kell vágni, csak nem mindegy, kinek mekkora szelet jut majd ebből a bizonyos tortából.
Havonta új és új webshopok jelennek míg minden termékkategóriában, és egyre nehezebb tartani a lépést ezekkel. Az új konkurensek számának vég nélküli növekedése könnyen oda vezethet, hogy a régóta piacon lévő e-kereskedők forgalma annyira lecsökken, hogy az már a működésüket is veszélyezteti.
Ebben segít az E-manager, hiszen egy erős, jól működő webáruház az árazási stratégiájának módosításával könnyebben képes túlélni a kíméletlen konkurenciaharcot, ráadásul mindezt pontosan, hiba nélkül, 24 órás felügyelettel – egy szoftver nélkül ez nem sikerülhetne.
Nincs verseny? Növeld a profitod a maximumra!
Lehetsz abban a szerencsés helyzetben, hogy a piacod nem túlzottan kompetitív, a vevőid nem árérzékenyek.
Ilyenkor mihez tudnál kezdeni az E-manager rendszerével?
A válasz egyszerű: növeld a szoftver segítségével a profitod minden egyes termékeden a maximumra! Ha pontosan ismered a piacod, az összes szereplőjét és az összes árat, felfedezed majd, hogy milyen sok terméket árulsz feleslegesen alacsony árakon…
Az E-manager megmutatja azt is, hogy hol emelhetsz az áraidon úgy, hogy még mindig versenyképes legyél. Hozd ki a maximumot a webáruházadból, a tapasztalat azt mutatja, hogy mindenkinél lehet emelni a profitot, te kihagynád?
Az E-manager segít ebben is
Versenytárs árellenőrző és dinamikus árazó szoftver lévén az E-manager segíteni fog neked a következőkben:
Segítséget nyújt beazonosítani, kik fő konkurenseid, segít megmutatni a különbséget a szortimentjükben és a piaci helyzetükben
Automatizáltan gyűjti a versenytársak árait a megfelelő termékek esetében, összegyűjti és tárolja az ár adatokat, segítve ezzel a megfelelő döntés meghozatalát
Figyel a nap 24 órájában, és jelzi, ha egy ár változott a versenytársaidnál, vagy elfogy a készletről – ezek mind nagyon fontos információk lesznek neked
A segítségével feltérképezheted, ki hogyan áraz, milyen stratégiát követ – ki akar a legolcsóbb lenni, és ki áraz kifinomultabban
Nincsen több túlárazott vagy aláárazott termék, az E-manager mindig pontosan megmutatja, melyik termékednek mi az optimális ára, és a döntés a tiéd, hogyan használod fel ezt az információt
Termékeket találhatsz a segítségével, melyek potenciálisan növelhetik a bevételeidet és a profitod
A dinamikus árazás segítségével az automatikus árkorrekció egyszerűbbé teszi a munkád
Elemzéseket kérhetsz, melyik konkurens melyik terméket és mióta akciózza
Megismerheted és megértheted konkurenseid árazási gyakorlatát – milyen gyakorisággal áraznak, milyen módszert használnak ehhez – és ebből tanulhatsz is
A versenytársak áraiból következtethetsz a beszállítói ajánlataikra, ez nagy segítség lehet a saját beszállítói tárgyalásaidnál
Az út a hatékony ármegfigyeléshez – az E-manager beállítása
Az E-manager nem csak nyers árazási adatokból áll, ennél sokkal többről van szó – célja, hogy szerves része legyen a napi munkának, amikor fontos árazási döntésekről van szó.
Ahhoz, hogy ezt megtehessük gondosan mérlegelned kell a következő szempontokat:
-
mely oldalakat figyeld:
Vannak, akik a legszélesebb körökben szeretnek mozogni (figyelni szeretnének minden egyes versenytársát a piacon), mások mindössze a legfőbb versenytársaikat figyelik – akikről tudják, hogy piacvezetők.
Az E-manager segítségével a kettő közötti megoldásra is van lehetőség – széleskörű megfigyelése bizonyos márkáknak / más márkáknál, termékeknél pedig csak a legnagyobb vetélytársak megfigyelése, elemzése, persze itt felmerülnek kérdések:
- Hány terméket figyeljünk?
- A teljes termékkínálatot nézzük? (Valóban ez a legjobb megoldás)
- Mely termékek legyenek fókuszban az egyes kategóriágban / brandekben? Hogyan fogjuk tudni figyelni majd, ha egy új kulcstermék kerül a piacra?
- Termék összevonás – Hogyan fogja összevetni a termékeit a versenytársaival?
Mivel ez a lépés a fiók elkészítésekor kerül beállításra, ezért ez egy nagyon fontos döntés, ami leginkább a saját tapasztalatod, adataid és iparágad által biztosított adatok minőségén múlik.
Ennek tükrében az alábbi megoldást javasoljuk: automatizálj!
- Alkalmazható, ha a termékeinek vannak egyedi azonosítói, amik alapján kereshetőek a vetélytársak weboldalán
- Ez költséghatékony megoldás ha nagyon sok terméke van (1000 vagy több) és nem szeretne sok weboldalt figyeltetni
- Manuális – ez mindig elérhető
- Ezt csinálhatja csapata, vagy akár mi is (ez egy egyszeri szolgáltatás)
- Akkor javasoljuk, ha kevesebb számú terméke van (kevesebb, mint 1000) és azokat sok oldalon szeretné figyeltetni
- Hibrid – ez a kombinációja a manuális és az automata módnak, gyakorlatilg bármikor alkalmazható
Az árellenőrzések gyakorisága
A legtöbb esetben a napi egyszeri frissítés elegendő, de az olyan iparágakban, ahol nem történnek olyan gyakran árváltozások, akár a heti egyszeri frissítés is elég lehet.
Ellenben a rendkívül kompetitív piacokon, ahol a dinamikus árazás a cél, a napi többszöri ellenőrzés elkerülhetetlen (az E-manager akár napi nyolcszoros ellenőrzést képes végrehajtani).
Az adatok megosztása a megfelelő munkatársakkal
Egy jól működő cégnél más-más szakember / részlegek felel bizonyos termékekért. Emiatt nagyon figyelnünk kell arra, hogy a teljes csapat kapn-e árazási értesítéseket és jelentéseket, hogy megosszthassák a munkát.
Ezt a megosztást az E-manager szoftverénél termékkategória, márka, beszállító vagy ország szerint is el lehet végezni.
Dinamikus árazás az E-manager hatékony segítségével
Az E-manager lehetőséget nyújt rá, hogy egyszerű szabályok alapján azonosíthasd be a termékeket. Az árakat csökkentheted biztonságosan, hogy még versenyképesebbek legyenek (okos csökkentés), vagy emelheted is, ha lehetséges (okos emelés).
A fenti szabályok beállításával akár úgy is dönthetsz, hogy automatizálod az árazást, így az E.manager-t egy dinamikus átárazó szoftverré változtathatod.
Az E-manager a mindennapokban
A sok elérhető szolgáltatás fejtörést okozhat, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a szoftverünkből. De semmi gond, az E-manager moduljai segítségével a felhasználók személyre szabhatóvá tehetik saját igényeiknek megfelelőbben, hogy a legtöbbet kihozzhassák belőle – a legtöbb profitot a legkevesebb munkával.
Ezeket tudjuk javasolni az eddigi felhasználóink tapasztalatának és visszajelzéseinek köszönhetően:
Árfigyelés
– Használd az árváltozásokról szóló email értesítőket a gyors tájékozodás érdekében, így a lehető leggyorsabban reagálhatsz majd. (több tíz ezres cikkszámból álló listáknál ez nem biztos, hogy kellően hatékony lesz, nehéz manuálisan kezelni ekkora mennyiséget)
Atomatizálás
- Állítsd be az automatizál ár mátrix jelentést úgy, hogy az megérkezzen a postaládába egy általad megadott időben. Gondold végig, hogy a teljes ár mátrix jelentést szeretnéd látni, vagy csak azokat a termékeket, amiknek nemrégiben változott az ára.
Priorizálás
- Ismerd fel a legfontosabb márkákat / kategóriákat / versenytárs oldalakat. Ez alapján beállíthatsz különböző modulokat (árdinamika, készletdinamika, saját áraknál olcsóbb termékek listája), hogy megjelenjenek az árazási irányítópultban. Ezzel nagyon sok időt tudsz majd megspórolni, mikor elemzed, ellenőrzöd a legfrissebb árváltozásokat.
Integrálás
- Nyerj időt az átárazásnál – integráld az E-manager-t a saját webshopoddal vagy rendszereddel, hogy direkt vagy indirekt módon, automatikusan árazhasd a termékeid.
Dinamikus árazás
– automatizáld az árváltozásokat egy általad megadott szabályrendszer szerint. A kulcsfontosságú termékek történeti árdiagramjait elemezheted, annak meghatározása érdekében, hogy melyik versenytárs volt az első, aki csökkentette (vagy emelte) az árat. Használd az árváltozás-dinamika adatokat a legfontosabb pillanatok azonosítására (például amikor a versenytársad jobb ajánlatot kapott a gyártótól, ami sok termék árcsökkentését eredményezte). Ezt az információt is felhasználhatod majd arra, hogy újratárgyald a beszerzési áraid beszállítóiddal – és ismét nő a profit.
Ármátrix
- márka vagy kategória szerint szegmentálva gyorsan azonosíthatod a piac alsó / felső végén elhelyezkedő versenytársakat.
E-manager API
- Nagyobb áruházaknál, amelyek több ezres vagy akár több száz ezres cikkszám listával dolgoznak - használd az E-manager API-t annak érdekében, hogy az árképzési adatokat közvetlenül a saját webáruházadba (szoftveredbe ) integrálhasd. Partnereink egy része még egy lépéssel továbbhaladt: a vételár / a kívánt haszonkulcs alapján, és a versenytársak árképzésével együtt (ehhez az adatok az E-manager-ből jönnek) - automatizált árváltozási szabályokat állítottak fel.