Hogyan jött létre az E-manager? Miért volt szükség egy ilyen szoftverre?

A kérdés jogos, hiszen az E-manager nem egy átlagos üzleti szoftver, melyekből soka, sokfélét fejlesztenek, de jellemzően nem adnak új kérdésekre új válaszokat. Az e-kereskedelemben hosszú éveken át dolgoztunk, így belülről ismertük annak megoldásra váró problémáit. Létezik szoftver szinte minden területére, kiváló számlázó- és készletnyilvántartó programok működnek, van segítség a logisztika napi feladatainak megoldására éppúgy, mint bármely marketing automatizációs vagy adatelemzési feladatra.

Majdnem minden területen tudtuk pontosabbá és gyorsabbá tenni a munkavégzést, és szinte minden feladatot tudtunk automatizálni, csak egyet nem. Egy olyan piacon, ahol a vásárló percek alatt képes felmérni egy-egy termék árait a különböző webáruházakban (melyekből a kereskedelem minden ágában számtalan létezik és nyílik nap, mint nap), csak akkor kerülhetsz az élvonalba, ha mindig és pontosan ismered a teljes piacod, valamennyi versenytársaddal együtt.

Ez nagyon komoly terhelés egy e-kereskedőnek, és minél nagyobb az áruház, minél szélesebb a kínálat, annál több erőforrást köt le az árfigyelés és a konkurenciafigyelés – mert ezek nélkül nem lehet sikeres webshopot üzemeltetni, ha nem teljesen egyedi termékeket forgalmazol.

Megoldás, költségcsökkentés, profitnövelés

De hány embert kell még felvenned csak azért, hogy folyamatosan böngéssze az ajánlatokat, táblázatokba (vagy akár kockás papírra) jegyzetelje az árakat? Hány embert kell még felvenned csak azért, hogy ezeket az adatokat elemezze, és az alapján döntéseket hozzon az árakról, majd elvégezze az akár több tíz- és száz ezer terméked napi szintű árkarbantartását?

Ez egy szélmalomharc az idővel, ami valójában nem vezet sehova, a tapasztalatok azt mutatják, hogy előbb-utóbb mindenki feladja. De az E-manager nem adja fel. 24 órában dolgozik, képes egyszerre több száz konkurens webshop árait figyelni, nem téved, és nem kell mellé további munkatárs.

Megkeresi a hasonló termékeket, javasol a beállított cél alapján egy árat, és akár egy kattintással át is árazza a termékeidet – így biztosan mindig az élvonalban leszel. Ezért született meg a szoftver, mely a mesterséges intelligenciára épülő működésével segít a magyar e-kereskedőket immár egy éve.

Eredmények, melyeket az E-manager segítségével értek el partnereink
  • A termékmenedzsereknek nem kellett ellenőrizni tovább a konkurens weboldalakat személyesen, az E-manager teszi meg ezt helyettük, teljesen automatizált módon

  • Az online üzleteik forgalma nőtt, mindössze azért, mert áraik versenyképesek voltak

  • Azonosítani tudtak olyan márkákat, ahol a versenytársaiknak jobb szállítói ajánlataik voltak, mint nekik (ez kiváló tárgyalási alap a beszállítóknál)

  • képesek voltak felismerni az árváltoztatási mintákat és szokásokat több versenytársuk oldalán